Η Προσέγγιση Θεμάτων Γεωγραφίας-Γεωλογίας μέσα από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Δυνατότητες και Προοπτικές

Δρ Γεώργιος Κιμιωνής
Σχολικός Σύμβουλος Δευτ/θμιας Εκπ/σης (ΠΕ4), geokim@edc.uoc.gr

Η Γεωγραφία ως σχολικό μάθημα δεν έχει τοποθετηθεί στη θέση που της αξίζει, ενώ η Γεωλογία λείπει εντελώς ως σχολικό αντικείμενο. Πλήθος από λαθεμένες αντιλήψεις καθώς και έλλειψη βασικών γνώσεων γύρω από θέματα Γεωγραφίας-Γεωλογίας έχουν εντοπιστεί σε πολλές έρευνες. Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση θα μπορούσε εδώ να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο και να συμβάλει συμπληρωματικά στη Γεωγραφική Εκπαίδευση, με την ενσωμάτωση θεμάτων Γεωγραφίας και Γεωλογίας στα προγράμματα που εκπονούνται. Το κατ' εξοχήν αντικείμενο μελέτης της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι η αναλυτική εξέταση του περιβάλλοντος χώρου. Επίσης τα GIS θα μπορούσαν να αναδειχτούν χρήσιμα και αποτελεσματικά εκπαιδευτικά εργαλεία, τα οποία θα βοηθούσαν ακόμα περισσότερο στην επίτευξη των γενικών σκοπών της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Στο άρθρο αυτό παρουσιάζεται μια ποιοτική και ποσοτική ανάλυση της θεματογραφίας των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και σχολιάζονται οι δυνατότητες και οι προοπτικές της μελέτης Γεωγραφικών -Γεωλογικών θεμάτων, μέσα από τα προγράμματα αυτά.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF390.67 KB

Συνεδρία 16

Αίθουσα Ι4, Προεδρείο: Κλωνάρη Κ., Φασουλόπουλος Γ.

9 Μαι 2009 15:00 - 17:00