Κατανόηση και Χρήση Δισδιάστατων και Τρισδιάστατων Χαρτών από Μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Αποστολοπούλου Α., Κλωνάρη Α., Σουλακέλλης Ν.
Υπ. Διδάκτορας, Τμήμα Γεωγραφίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, aikap@geo.aegean.gr
Λέκτορας, Τμήμα Γεωγραφίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, aklonari@geo.aegean.gr
Αν. Καθηγητής, Τμήμα Γεωγραφίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, nsoul@aegean.gr
Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε σε μαθητές Ε' τάξης, Δημοτικού, στo μάθημα της Γεωγραφίας, με τη χρήση 2Δ και 3Δ ChromaDepth χαρτών. Συμμετείχαν 74 μαθητές από τρία σχολεία της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας. Για την διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις ανοιχτού και κλειστού τύπου, οι παραπάνω χάρτες της νήσου Λέσβου και τα γυαλιά ChromaDepthTM. Τα δεδομένα αναλύθηκαν στο SPSS v. 16.00. Σκοπός της έρευνας ήταν η ανίχνευση της ικανότητας των μαθητών να ερμηνεύουν εικονοσύμβολα, γραμμικά, επιφανειακά και σημειακά σύμβολα στο υπόμνημα ενός δισδιάστατου και τρισδιάστατου χάρτη. Επιπλέον διερευνήθηκε κατά πόσον οι τρισδιάστατοι χάρτες συμβάλουν στην αρτιότερη κατανόηση του φυσικού ανάγλυφου και στην καλλιέργεια της χωρικής αντίληψης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας αρκετά σύμβολα δεν αναγνωρίζονται από τους μαθητές. Ορισμένες γεωγραφικές έννοιες δεν είναι κατανοητές ή αναγνωρίσιμες και υπάρχει ελλιπές γεωγραφικό λεξιλόγιο. Τέλος προέκυψε στατιστικά σημαντική διαφορά μόνο μεταξύ των μαθητών με χαμηλό και μέσο κοινωνικό οικογενειακό υπόβαθρο.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 402.28 KB |
Συνεδρία 23
Αίθουσα Α3, Προεδρείο: Σταμοβλάσης Δ., Χατζηνικήτα Β.