Συγκριτική μελέτη της αποτελεσματικότητας του Πειραματισμού σε Πραγματικό ή Εικονικό Εργαστήριο ως προς την Επίτευξη Εννοιολογικής Κατανόησης στη Φυσική

Ολυμπίου Γιώργος και Ζαχαρία Ζαχαρίας
Ερευνητική Ομάδα Μάθησης στις Φυσικές και Περιβαλλοντικές Επιστήμες, Πανεπιστήμιο Κύπρου, olympiog@ucy.ac.cy

Η παρούσα έρευνα αποσκοπούσε στη σύγκριση της επίδρασης του Πειραματισμού σε Πραγματικό Εργαστήριο (ΠΠΕ) και του Πειραματισμού σε Εικονικό Εργαστήριο (ΠΕΕ) στην εννοιολογική κατανόηση προπτυχιακών φοιτητών στο συγκείμενο της Θερμότητας και της Θερμοκρασίας. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν 182 προπτυχιακοί φοιτητές παιδαγωγικού τμήματος, οι οποίοι χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες: την ομάδα ελέγχου (56 φοιτητές), την πειραματική ομάδα 1 (59 φοιτητές), την πειραματική ομάδα 2 (33 φοιτητές) και την πειραματική ομάδα 3 (34 φοιτητές). Η ομάδα ελέγχου χρησιμοποιούσε πραγματικά υλικά σε εργαστήριο για την εκτέλεση των πειραμάτων. Η πειραματική ομάδα 1 εργάστηκε σε εικονικό εργαστήριο για την εκτέλεση των ίδιων πειραμάτων. Οι πειραματικές ομάδες 2 και 3 χρησιμοποίησαν συνδυασμό πραγματικών και εικονικών υλικών, σε πραγματικό και εικονικό εργαστήριο αντίστοιχα. Η συλλογή δεδομένων έγινε μέσα από τη χορήγηση πειραματικών δοκιμίων πριν και μετά τη διδακτική παρέμβαση. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε πως οι συμμετέχοντες και των τεσσάρων ομάδων βελτίωσαν, στον ίδιο βαθμό, την εννοιολογική κατανόηση τους στο συγκείμενο της Θερμότητας και της Θερμοκρασίας.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF397.59 KB

Συνεδρία 01

Αίθουσα Α2, Προεδρείο: Χατζηκρανιώτης Ε., Φαχαντίδης Ν.

8 Μαι 2009 09:00 - 11:00