Μια δραστηριότητα βασιζόμενη σε σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για μια εποικοδομιστική προσέγγιση του ηλεκτρομαγνητισμού
Αλέξανδρος Παπαδημητρίου-1, Γεώργιος Γυφτοδήμος-2, Μαρία Γρηγοριάδου-3
1-Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, alexandr@di.uoa.gr
2-Τμ. Μεθοδολογίας, Ιστορίας & Θεωρίας της Eπιστήμης, Πανεπιστήμιο Αθηνών, geogyf31@di.uoa.gr
3-Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, Πανεπιστήμιο Αθηνών, gregor@di.uoa.gr
Σε αυτό το άρθρο περιγράφουμε το πλαίσιο μιας δραστηριότητας επίλυσης προβλήματος που βασίζεται στις διδακτικές προσεγγίσεις του πειραματισμού μέσω προσομοιώσεων, των διερευνήσεων και της καθοδηγούμενης ανακάλυψης, όπως αυτή υποστηρίζεται από το προσαρμοστικό εκπαιδευτικό σύστημα υπερμέσων ΜΑΤΗΕΜΑ που έχουμε σχεδιάσει και πραγματοποιήσει. Ο σκοπός της δραστηριότητας αυτής είναι να βοηθήσει τους μαθητές Λυκείου να οικοδομήσουν τις γνώσεις τους στον ηλεκτρομαγνητισμό μέσω της μελέτης των εννοιών του και να ξεπεράσουν τις λανθασμένες αντιλήψεις τους και τις μαθησιακές τους δυσκολίες, καθώς επίσης να αναπτύξουν κριτική σκέψη. Η δραστηριότητα αυτή τέθηκε σε εφαρμογή σε σχολική αίθουσα, στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής και τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι, οι μαθητές που συμμετείχαν σε αυτή βελτίωσαν τις επιδόσεις τους εργαζόμενοι ατομικά και ομαδικά.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 590.75 KB |
Συνεδρία 01
Αίθουσα Α2, Προεδρείο: Χατζηκρανιώτης Ε., Φαχαντίδης Ν.