Σχεδιασμός Διδακτικού Υλικού μέσα από Συμμετοχικές Διεργασίες - Εφαρμογή και Αποτελέσματα.

Σχολινάκη Α., Λιβίτζιης Μ., Παπαδούρης Ν., Κωνσταντίνου Κ. Ερευνητική Ομάδα Μάθησης στις Φυσικές και Περιβαλλοντικές Επιστήμες, Πανεπιστήμιο Κύπρου s_schgr@yahoo.co.uk, mikelivitzis@yahoo.com, c.p.constantinou@ucy.ac.cy

Στο πλαίσιο του έργου Materials Science σχεδιάστηκε η διδακτική ενότητα «Ηλεκτρομαγνητικές Ιδιότητες των Υλικών». Ο σχεδιασμός έγινε με συνεργασία εκπαιδευτικών της μέσης εκπαίδευσης και ερευνητών. Η επιλογή του θέματος βασίστηκε στην αυξημένη ζήτηση τεχνολογιών ηλεκτρομαγνητισμού καθώς και στη δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην κατανόηση βασικών ιδεών του ηλεκτρομαγνητισμού. Η δομή της διδακτικής ακολουθίας και η φύση των δραστηριοτήτων ακολουθούν τις αρχές της καθοδηγούμενης διερώτησης, με προσθήκη στοιχείων όπως η λύση αυθεντικού προβλήματος και ο τεχνολογικός σχεδιασμός. Η ενότητα εφαρμόστηκε σε καλοκαιρινό όμιλο με μαθητές Λυκείου. Η αναθεωρημένη μορφή, εφαρμόστηκε σε φοιτητές του Τμήματος Eπιστημών της Aγωγής, και δύο φορές σε μαθητές Λυκείου. Έχουν συλλεγεί δεδομένα μέσα από παρατήρηση, διαγνωστικά και μεταπειραματικά δοκίμια καθώς και τα τεχνουργήματα που κατασκεύασαν οι μαθητές και φοιτητές. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έχει δείξει αυξημένη εποικοδομητική μαθησιακή συνεργασία και βελτιωμένη επίδοση όσον αναφορά στους γνωστικούς στόχους. Τα αποτελέσματα συζητούνται στο πλαίσιο του συμμετοχικού σχεδιασμού ως μιας διεργασίας αποτελεσματικού συντονισμού των εκπαιδευτικών επινοήσεων με τις ερευνητικά ενημερωμένες διδακτικές πρακτικές.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF413.66 KB

Συνεδρία 15

Αίθουσα Ι1, Προεδρείο: Σπηλιωτοπούλου Β., Σταύρου Δ.

9 Μαι 2009 15:00 - 17:00