Το εκπαιδευτικό πρότυπο του μικροΚόσμου και οι Προσομοιώσεις/Οπτικοποιήσεις που ερμηνεύουν και ενοποιούν τα φαινόμενα του ΜικροΚόσμου στο μάθημα των Φυσικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ιμβριώτη Δέσποινα, Ουρανία Γκικοπούλου. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών dimvrioti@sch.gr gikopoulou@gmail.com

Η αξία των προτύπων και της προτυποποίησης / μοντελοποίησης στην εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες αναγνωρίζεται σε διεθνές επίπεδο συνεχώς και περισσότερο. Παρουσιάζεται, ωστόσο, η ανάγκη οπτικοποίησης των προτύπων, η οποία είναι ιδιαίτερα επιτακτική στο επίπεδο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η παρούσα εργασία περιγράφει μια πρόταση εφαρμογής του εκπαιδευτικού προτύπου του μικροΚόσμου στο μάθημα των Φυσικών Ε’ και Στ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, όπου κυρίαρχο ρόλο κατέχει η διαδικασία προτυποποίησης και όπου επίσης κρίνεται απαραίτητη η υποστήριξή της με εκπαιδευτικό λογισμικό προσομοιώσεων / οπτικοποιήσεων. Προτείνονται πηγές εκπαιδευτικού λογισμικού που εξυπηρετεί αυτό το σκοπό καθώς και πρακτικές βέλτιστης εφαρμογής σε περιβάλλον σχολικής τάξης, όπως προέκυψαν από ένα διδακτικό έτος εφαρμογής στην Ε΄ Τάξη.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF579.13 KB

Συμπόσιο 1

"Διά Νοός", "διά Χειρός", "διά Τεχνών", "διά Ψυχής" Πρωτοβάθμια ΕκΠαίδευση στις-με τις Φυσικές Επιστήμες - τα Πρότυπα, ο Πειραματισμός, οι Τεχνολογίες, οι Άνθρωποι. Σχολικά βιβλία Α/βάθμιας
Αίθουσα Α3, Οργανωτής/ συζητητής: Καλκάνης Γ.

8 Μαι 2009 09:00 - 11:00