Οι δυσκολίες των μαθητών να κατανοήσουν τη διάλυση αλατιού σε νερό

Άννα Κουκά, Στέλλα Βοσνιάδου, Γεώργιος Τσαπαρλής
Μέση Εκπαίδευση, Λύκειο Μαραθώνα, annakouka@yahoo.gr
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης, svosniad@phs.uoa.gr
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Τμήμα Χημείας, gtseper@cc.uoi.gr

 

Η παρούσα έρευνα συμβάλλει στην προβληματική που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια γύρω από τη διαισθητική γνώση των παιδιών για το φυσικό κόσμο και τις επιπτώσεις που αυτή έχει στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Σκοπός μας ήταν να μελετήσουμε τη γνώση για τις μεταβολές που συντελούνται σε μακροσκοπικό και μικροσκοπικό επίπεδο κατά τη διάλυση αλατιού σε νερό και το πώς εξελίσσεται με τον χρόνο. Λάβαμε ατομικές συνεντεύξεις από μαθητές ηλικίας 8-18 ετών οι οποίοι απάντησαν σε έξι ερωτήσεις ενώ παρατηρούσαν πείραμα διάλυσης αλατιού σε νερό. Βρέθηκε ότι οι μαθητές δυσκολεύονται πολύ να κατανοήσουν τι συμβαίνει, ενώ παραιτούνται δύσκολα από τις αρχικές διαισθητικές τους απόψεις, παρά τη διδασκαλία της χημείας στο σχολείο. Χρησιμοποίησαν έναν μικρό αριθμό επαναλαμβανόμενων τύπων απαντήσεων, με σταθερή κατανομή στις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και μόνο ένας από τους μεγαλύτερους μαθητές έδωσε επιστημονικά αποδεκτές απαντήσεις.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF405.48 KB

Συνεδρία 11

Αίθουσα Α2, Προεδρείο: Βοσνιάδου Σ., Τσιτουρίδου Μ., Ηλιάδου Σ.

9 Μαι 2009 09:00 - 11:00