Κουν, Λάκατος, νεοπιαζετιανές αντιλήψεις για την εννοιολογική αλλαγή
Κατερίνα Καρέλλα
Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και Εργαστήριο Διδακτικής & Επιστημολογίας ΦΕ και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αθηνών
ckarella@primedu.uoa.gr
Η θεώρηση για την εννοιολογική αλλαγή του Kuhn, που παρουσιάζεται στη Δομή των Επιστημονικών Επαναστάσεων και σε μία σειρά άρθρων της δεκαετίας του 1980, εστιάζει στο χώρο των φυσικών επιστημών. Θεωρείται εξαιρετικής σημασίας για την επιρροή που είχε τόσο στο χώρο της διδακτικής των επιστημών όσο και αυτόν της γνωσιακής ψυχολογίας του παιδιού. Εξετάζουμε εάν το σχήμα του Kuhn μπορεί να μεταφερθεί στην ιστορία και φιλοσοφία των μαθηματικών, και τη συνεισφορά του Lakatos σε αυτό το ερώτημα. Κατόπιν η θεώρηση του Kuhn συγκρίνεται με την εννοιολογική αλλαγή στο έργο του Piaget και τίθεται το ερώτημα κατά πόσο είναι συμβατές οι δύο θεωρίες. Προκρίνεται δε η άποψη ότι κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις η αντίληψη του Piaget είναι συμβατή με αυτή του Kuhn.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 524.95 KB |
Συμπόσιο 2
Συμπόσιο ιστορίας και φιλοσοφίας των επιστημών
Αίθουσα Α3,
Οργανωτής: Σκορδούλης Κ., Συζητητής: Πουρνάρη Μ.