«Πηγές ενέργειας» Διδακτική πρόταση με τη μεθοδολογία της «Ιστοριογραμμής»

Καζταρίδου Αλίκη
Μουστάκα Μαρία
Med, Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς, alechatzi@sch.gr
Msc Γεωλόγος, Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ4, mariamoustaka@sch.gr

Στην παρούσα εργασία επιχειρείται μια εναλλακτική διδακτική προσέγγιση του θέματος «Πηγές ενέργειας» με τη μεθοδολογία της ιστοριογραμμής. Τα βασικά της στοιχεία είναι η δημιουργία ενός σκηνικού που αναφέρεται σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο, οι χαρακτήρες (άνθρωποι, ζώα ή στοιχεία της φύσης), μια ιστορία από την καθημερινή ζωή, που θα προκύψει από τη σύνδεση των χαρακτήρων και ένα πρόβλημα προς λύση. Πριν ξεκινήσει το θέμα, ο εκπαιδευτικός διαμορφώνει ένα οργανόγραμμα , που τον βοηθάει να οργανώσει το πλαίσιο των δραστηριοτήτων του. Μέσα από κατάλληλες ερωτήσεις-κλειδιά καθορίζει μια σειρά από επεισόδια, η διάταξη των οποίων δίνει δομή και συνοχή στην ιστορία. Καθορίζει τους στόχους, με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα, προτείνει σχετικές δραστηριότητες, φροντίζει την οργάνωση της τάξης, υποδεικνύει τις πηγές και τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν. Η εξέλιξη της ιστορίας, επειδή προκύπτει από τη συμμετοχή των μαθητών, τους διευκολύνει στην απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και συμπεριφορών σε ένα πλαίσιο που έχει νόημα γι' αυτούς.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF367.94 KB

Εργαστήριο 5

Αίθουσα: Α7, Εκπαιδευτές: Καζταρίδου Α., Μουστάκα Μ.

9 Μαι 2009 17:30 - 18:30