Μελέτη της συνεργασίας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μέσω μιας διδακτικής παρέμβασης υβριδικού χαρακτήρα, στην περιοχή της Γεωγραφίας
A.Παρασκευάς, Ν. Λαμπρινός, Δ. Ψύλλος,
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ. aparaske@eled.auth.gr
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ labrinos@eled.auth.gr
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ psillos@eled.auth.gr
Η συνεργασία εκπαιδευτικών στη διδασκαλία των Φυσικών επιστημών χαρακτηρίζεται σαν δύσκολη περιοχή στην εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί από τα χρόνια των σπουδών τους μέχρι αυτά της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας φαίνεται να προτιμούν να δουλεύουν ατομικά παρά συνεργατικά. Μια φράση που συνοψίζει πορίσματα ερευνών στον τομέα της συνεργατικής μάθησης είναι «η συνεργασία δεν είναι εύκολη». Έτσι εφαρμόσαμε μια διδακτική παρέμβαση υβριδικού χαρακτήρα αποσκοπώντας στην καλή γνώση των γεωγραφικών συντεταγμένων. Η παρέμβαση περιελάμβανε θεωρητικά μαθήματα δια ζώσης, ανάρτηση δικτυακού υλικού και έρευνα πεδίου με τη μορφή υπαίθριας δραστηριότητας. Οι παραπάνω γνώσεις θα βοηθούσαν τους εκπαιδευτικούς στην υλοποίηση ενός σεναρίου συνεργασίας για την παραγωγή σχεδίων μαθημάτων στην περιοχή του προσανατολισμού με τη βοήθεια οργάνων. Στην εργασία περιγράφουμε την παρέμβαση στην περιοχή της Γεωγραφίας και στη συνέχεια παρουσιάζουμε και αναλύουμε τα αποτελέσματα στο τελευταίο μέρος της παρέμβασης που αφορά τη μελέτη της συνεργασίας μέσω της εφαρμογής ενός μοντέλου ανάλυσης περιεχομένου στους γραπτούς διαλόγους των συμμετεχόντων.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 1.07 MB |
Συνεδρία 04
Αίθουσα Ι1, Προεδρείο: Τζιμόγιαννης Α., Λαμπρινός Ν.