Η κινητική ανάπτυξη και η κατανόηση των σχημάτων και στερεών στα πλαίσια ενός διαθεματικού προγράμματος στο Νηπιαγωγείο
Κωνσταντέλια Νικολέτα Τσαπακίδου Αγγελική
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Νηπιαγωγών Φλώρινας
atsapakid@uowm.gr
Η έρευνα αφορά μια διδακτική παρέμβαση στα πλαίσια ενός διαθεματικού προγράμματος στο Νηπιαγωγείο. Έχει ως σκοπό να μελετήσει την ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και την κατανόηση των γεωμετρικών σχημάτων στον τρισδιάστατο χώρο. Το δείγμα της έρευνας είναι ογδόντα (80) μαθητές-τριες προσχολικής ηλικίας, που χωρίστηκαν σε δυο ομάδες (πειραματική και ελέγχου). Το πρόγραμμα της παρέμβασης έχει διάρκεια δύο μήνες και περιεχόμενο κινητικές δραστηριότητες και παιχνίδια. Η αξιολόγηση της κινητικής επίδοσης των παιδιών έγινε με τη δοκιμασία Motorist (MOT 4-6) και με ερωτηματολόγια που αναφέρονταν στα γεωμετρικά σχήματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι μετά την εφαρμογή του προγράμματος, η πειραματική ομάδα παρουσίασε μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας στο κινητικό test και στην κατανόηση των γεωμετρικών σχημάτων και στερεών. Τα αποτελέσματα του προγράμματος συμφωνούν με αποτελέσματα άλλων αντίστοιχων ερευνών στα οποία φαίνεται ότι τα διαθεματικά προγράμματα επιδρούν και στην κινητική, αλλά και τη γνωστική ανάπτυξη των νηπίων.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 393.26 KB |
Συνεδρία 02
Αίθουσα Ι1, Προεδρείο: Ψυχάρης Σ., Ντίνας Κ.