Διερεύνηση της ανάπτυξης της ικανότητας της μοντελοποίησης και της εννοιολογικής κατανόησης για τα οικοσυστήματα μαθητών προσχολικής ηλικίας μέσω του λογισμικού Stagecast Creator και του Θεατρικού Παιχνιδιού

Μαρία Κυριάκου, Μάριος Παπαευριπίδου, Ζαχαρίας Ζαχαρία
Πανεπιστήμιο Κύπρου, sep6og1@ucy.ac.cy

Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν η ανάπτυξη της ικανότητας μοντελοποίησης και εννοιολογικής κατανόησης για έννοιες που αφορούν στα οικοσυστήματα μέσω της χρήσης του λογισμικού Stagecast Creator και του Θεατρικού Παιχνιδιού σε μαθητές προσχολικής ηλικίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 26 μαθητές προδημοτικής εκπαίδευσης από 2 διαφορετικά νηπιαγωγεία της επαρχίας Λεμεσού, στους οποίους εφαρμόστηκε διδακτικό υλικό με στόχο την ταυτόχρονη προώθηση της ανάπτυξης της ικανότητας μοντελοποίησης και της εννοιολογικής κατανόησης για έννοιες που αφορούν στα οικοσυστήματα. Μέσα συλλογής δεδομένων αποτέλεσαν ημιδομημένες ατομικές συνεντεύξεις οι οποίες διενεργήθηκαν πριν και μετά από την κάθε παρέμβαση. Τα δεδομένα που συλλέχτηκαν αναλύθηκαν με τη φαινομενογραφική μέθοδο ανάλυσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι μετά από την εφαρμογή του διδακτικού υλικού οι μαθητές και των δύο νηπιαγωγείων ανέπτυξαν σε μεγάλο βαθμό όλες τις πτυχές που συνθέτουν την ικανότητα μοντελοποίησης και παράλληλα βελτίωσαν την εννοιολογική τους κατανόηση σε σχέση με βασικές έννοιες που αφορούν στην ευρύτερη έννοια του οικοσυστήματος.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF387.25 KB

Συνεδρία 07

Αίθουσα Ι1, Προεδρείο: Δεβελάκη Μ., Ζαχαρία Ζ.

8 Μαι 2009 17:30 - 19:30