Διδασκαλία του τρίτου νόμου του Νεύτωνα με επανάληψη του ιστορικού του πειράματος σε μαθητές Γυμνασίου.

Αναστάσιος Σ. Αναγνωστόπουλος 1 , Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης 2
1 Φυσικός-Υποφ. Διδάκτορας ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων me01622@cc.uoi.gr
2 Αναπλ. Καθηγητής ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων kkotsis@cc.uoi.gr

Στις φυσικές επιστήμες τα πειράματα κρατούν έναν κεντρικό ρόλο για τη διαδικασία προς τη νέα γνώση. Ένας από τους τρόπους καλύτερης κατανόησης των επιστημονικών εννοιών από τους μαθητές αλλά και ενσωμάτωσης της ιστορίας της επιστήμης στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών είναι και η επανάληψη ιστορικών πειραμάτων. Η εργασία αυτή αναφέρεται στην επανάληψη ενός ιστορικού πειράματος το οποίο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Νεύτωνα και αφορά την πειραματική απόδειξη του τρίτου νόμου του. Η επανάληψη του πειράματος έγινε με την μορφή επίδειξης σε μαθητές Γυμνασίου. Φαίνεται ότι οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν όχι μόνο την αλληλεπίδραση ανάμεσα σε δύο σώματα αλλά και γιατί οι δυνάμεις αυτές είναι ίσου μέτρου. Οι μαθητές γενικά μέσα από την επανάληψη των ιστορικών πειραμάτων δείχνουν ότι το ενδιαφέρον τους είναι αυξημένο και έχουν κίνητρο για την μάθηση. Επίσης έρχονται σε επαφή με τη διαδικασία για το τι κάνουν οι επιστήμονες όταν παράγουν την επιστημονική γνώση.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF1.98 MB

Συνεδρία 09

Αίθουσα Α2, Προεδρείο: Σκορδούλης Κ., Νικολαντωνάκης Κ.

8 Μαι 2009 17:30 - 19:30