Παράγοντες οι οποίοι συνδέονται με την αποδοχή της εξελικτικής θεωρίας στην Ελλάδα: η αποδοχή, η κατανόηση και το μορφωτικό επίπεδο των γονέων
Κυριάκος Αθανασίου & Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, kathanas@ecd.uoa.gr
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, popipap@eled.auth.gr
Σκοπός της παρουσιαζόμενης μελέτης είναι η διερεύνηση των παραγόντων οι οποίοι σχετίζονται με την αποδοχή της εξελικτικής θεωρίας, στο θεωρητικό πλαίσιο της εννοιολογικής οικολογίας. Πιο συγκεκριμένα στην παρουσιαζόμενη μελέτη διερευνήθηκαν η κατανόηση και η αποδοχή της εξελικτικής θεωρίας από φοιτήτριες/υποψήφιες εκπαιδευτικούς της προσχολικής αγωγής. Επίσης διερευνήθηκε η συσχέτιση μεταξύ κατανόησης και αποδοχής της εξελικτικής θεωρίας, όπως και αποδοχής και μορφωτικού επιπέδου των γονέων. Στα ευρήματα καταγράφεται περιορισμένη γνώση και μέτρια αποδοχή της θεωρίας της εξέλιξης, οι οποίες συσχετίζονται θετικά μεταξύ τους, ενώ δεν καταγράφεται συσχέτιση μεταξύ αποδοχής και του υψηλού μορφωτικού επιπέδου των γονέων των εκπαιδευτικών. Τα ευρήματα αναδεικνύουν την ανάγκη ενίσχυσης της διδασκαλίας της εξελικτικής θεωρίας και του εμπλουτισμού της με θέματα επιστημολογίας. Επίσης αναδεικνύεται η ανάγκη διερεύνησης στο ελληνικό πολιτισμικό πλαίσιο και άλλων παραγόντων - συστατικών της εννοιολογικής οικολογίας της εξελικτικής θεωρίας.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 403 KB |
Συνεδρία 18
Αίθουσα Ι1, Προεδρείο: Αθανασίου Κ., Τσελφές Β.