Η ένταξη της Συστημικής / Διαθεματικής Μελέτης στο μάθημα των Φυσικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Σοφία Στράγκα, Ελένη Βυθοπούλου Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών sofiastraga@gmail.com evithopoulou@gmail.com

Μια από τις βασικές προτάσεις του διαθεματικού ενιαίου πλαισίου προγραμμάτων σπουδών και του αναλυτικού προγράμματος για το μάθημα των Φυσικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι η διαθεματική προσέγγιση / μελέτη κάθε φυσικού φαινομένου το οποίο διδάσκεται. Στο πλαίσιο αυτής της προσέγγισης στο βιβλίο μαθητή «Φυσικά – Ερευνώ και Ανακαλύπτω» της Ε΄ και Στ΄ τάξης περιλαμβάνεται σε κάθε διδασκόμενη ενότητα ένα πλήθος διαθεματικών αναφορών με τη μορφή κειμένων, εικόνων και προτεινόμενων δραστηριοτήτων. Η ένταξη αυτής της διαθεματικής μελέτης στην εκπαιδευτική διαδικασία διευκολύνεται από την εφαρμογή της προτεινόμενης στο βιβλίο επιστημονικής / εκ-παιδευτικής μεθοδολογίας και επιτυγχάνεται με το βέλτιστο δυνατό τρόπο όπως αποδεικνύει έρευνα η οποία δημοσιοποιείται. Εκτός από τον τρόπο εφαρμογής και τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζονται, επίσης, ιδέες για την πληρότητα και βελτιστοποίηση της διαθεματικής μελέτης μέσω της –προτεινόμενης εφαρμογής της– συστημικής ανάλυσης κάθε θέματος.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF1.48 MB

Συμπόσιο 1

"Διά Νοός", "διά Χειρός", "διά Τεχνών", "διά Ψυχής" Πρωτοβάθμια ΕκΠαίδευση στις-με τις Φυσικές Επιστήμες - τα Πρότυπα, ο Πειραματισμός, οι Τεχνολογίες, οι Άνθρωποι. Σχολικά βιβλία Α/βάθμιας
Αίθουσα Α3, Οργανωτής/ συζητητής: Καλκάνης Γ.

8 Μαι 2009 09:00 - 11:00