Η ένταξη του Αποδεικτικού Πειραματισμού στην ανακαλυπτική Επιστημονική / ΕκΠαιδευτική Μεθοδολογία στο μάθημα των Φυσικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (και) σε σύγκριση με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Κοσμάς Δενδρινός, Ματθαίος Πατρινόπουλος Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών kdendrinos@primedu.uoa.gr mpatrin@primedu.uoa.gr
Η ιδιαιτερότητα, η καθολική αλήθεια και -γιατί όχι- η ομορφιά των φυσικών επιστημών πηγάζουν σε μεγάλο βαθμό από τη μεθοδολογία που ακολουθούν και αποτελούν το εργαλείο όλων όσων ασχολούνται με αυτές. Ο πειραματισμός αποτελεί βασικό στοιχείο της μεθόδου των φυσικών επιστημών με την αποδεικτική του ισχύ να κατοχυρώνει ή να αναιρεί κάθε επιστημονική υπόθεση μετατρέποντάς την σε φυσικό νομό με εφαρμογή σε κάθε σχετικό φαινόμενο και να συμβάλλει στην ανάπτυξη τεχνολογικών προϊόντων. Μπορεί η καταξιωμένη επιστημονική μεθοδολογία να εφαρμοστεί και στην εκπαίδευση (ως επιστημονική / εκ-παιδευτική μεθοδολογία) και ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια; Είναι δυνατόν να θέσουμε μαθητές ηλικίας 10 με 12 ετών σε ρόλους επιστημόνων; Πώς θα ασχοληθούν με την πειραματική διαδικασία; Πώς θα γίνουν πειραματικές διαδικασίες σε σχολεία που στερούνται στοιχειώδους εξοπλισμού; Θέτοντας τα παραπάνω ερωτήματα στο πλαίσιο του συμποσίου προσπαθούμε να συζητήσουμε και να διερευνήσουμε πιθανές λύσεις και επιτυχημένες πρακτικές.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 380.76 KB |
Συμπόσιο 1
"Διά Νοός", "διά Χειρός", "διά Τεχνών", "διά Ψυχής" Πρωτοβάθμια ΕκΠαίδευση στις-με τις Φυσικές Επιστήμες - τα Πρότυπα, ο Πειραματισμός, οι Τεχνολογίες, οι Άνθρωποι. Σχολικά βιβλία Α/βάθμιας
Αίθουσα Α3, Οργανωτής/ συζητητής: Καλκάνης Γ.