Η Επιστημονική Διερώτηση ως ένα Πλαίσιο Διδασκαλίας και Μάθησης στις Φυσικές Επιστήμες

Κ. Π. Κωνσταντίνου
Ερευνητική Ομάδα Μάθησης στις Φυσικές και Περιβαλλοντικές Επιστήμες, Πανεπιστήμιο Κύπρου

c.p.constantinou@ucy.ac.cy

Η διερώτηση ως ένα πλαίσιο διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών έχει προσελκύσει διάχυτο ενδιαφέρον σε κύκλους εκπαιδευτικής πολιτικής, αρχικά στις ΗΠΑ και πιο πρόσφατα στην Ευρώπη. Σε αυτή την εργασία θα επιχειρήσω να αποσαφηνίσω τον όρο διερώτηση απευθυνόμενος στο ζήτημα της προέλευσης και των θεμελιωδών γνωρισμάτων αυτού του προτύπου. Θα απευθυνθώ σε ερωτήματα του είδους, Πώς προέκυψε η διερώτηση στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, τι σημαίνει και ποιες είναι οι επιπτώσεις αυτού του πλαισίου για την έρευνα, την εκπαίδευση και τη διδασκαλία; Θα περιγράψω συγκεκριμένα παραδείγματα πρωτοτυπικών εκπαιδευτικών επινοήσεων που επιχείρησαν να δόσουν ώθηση σε αυτό το πρότυπο. Τέλος, θα αναδείξω τη σημασία της συνεχιζόμενης έρευνας στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών ως προς τις αναγκαίες ρυθμίσεις που χρειάζονται να επέλθουν στο πλαίσιο της διερώτησης ώστε να έχει τη δυνατότητα να επιφέρει ουσιαστικές επιπτώσεις στη σχολική διδασκαλία και μάθηση των φυσικών επιστημών.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF159.27 KB

Προσκεκλημένη ομιλία 1

Αμφιθέατρο, Προεδρείο:Καλκάνης Γ., Κυρίδης Α.

7 Μαι 2009 19:00 - 20:00