Αξιολόγηση του χημικού αλφαβητισμού των μαθητών του ελληνικού λυκείου
Αικατερίνη I. Βλάχου, Γεώργιος Τσαπαρλής,
Yael Shwartz, Ruth Ben-Zvi, Avi Hofstein
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Τμήμα Χημείας, gtseper@cc.uoi.gr
The Weizmann Institute of Science, Department of Science Teaching,
Rehovot, Israel, yaels@umich.edu
Σκοπός αυτής της μελέτης είναι να αξιολογηθεί το επίπεδο του χημικού αλφαβητισμού στην ελληνική μέση εκπαίδευση (γυμνάσιο και γενική παιδεία λυκείου). Το δείγμα περιλάμβανε συνολικά 458 μαθητές λυκείου, καθώς και πρωτοετείς φοιτητές πανεπιστημιακών τμημάτων με άμεση σχέση με την χημεία. H εργασία στηρίζεται σε παρόμοια μελέτη στο Ισραήλ. Χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο που αποτελούνταν από δύο μέρη: (1) Προσδιορισμός και ορισμός των χημικών εννοιών. (2) Χημικές εξηγήσεις καθημερινών φαινoμένων. Διαπιστώθηκε ότι, όπως αναμένεται, οι μαθητές που ξεκινούν λύκειο έχουν λιγότερες γνώσεις από τους μαθητές που ολοκλήρωσαν την χημεία γενικής παιδείας (όταν ξεκινούν την γ΄ λυκείου) και τους πρωτοετείς φοιτητές. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι φοιτητές δεν έδωσαν υψηλότερα ποσοστά γνώσεων από τους μαθητές γ΄ λυκείου. Τα συμπεράσματα μπορούν να είναι χρήσιμα στον σχεδιασμό προγραμμάτων σπουδών και στο πού πρέπει να δίνεται έμφαση κατά την διδασκαλία.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 431.62 KB |
Συνεδρία Αφίσας
Χώρος έξω από την βιβλιοθήκη της σχολής
Συντονιστής: Καριώτογλου Π.