Η ενέργεια ως ενιαίο σύνολο πολλαπλών μορφών και χαρακτηριστικών - μια διδακτική προσέγγιση με και χωρίς χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού

Δ.Μ. Γαρυφαλλίδου και Γ.Σ. Ιωαννίδης
Εργαστήριο Θετικών Επιστημών, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστημίου Πατρών

d.m.garyfallidou@upatras.gr, gsioanni@upatras.gr

Η παρούσα εργασία αποτελεί μικρό τμήμα μιας πολύ ευρύτερης έρευνας που περιλάμβανε την δημιουργία ενός νέου curriculum για τη διδασκαλία της ενέργειας στο σύνολό της, σε όλες τις μορφές και με όλα τα χαρακτηριστικά της. Στη συνέχεια σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ένα νέο εκπαιδευτικό λογισμικό το οποίο ακολουθεί αυτό το curriculum. Ακολούθησε η εκπαιδευτική δοκιμή όλων αυτών με την ομάδα Α (109 άτομα) να διδάσκεται με χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού, την Β (103 άτομα) να παρακολουθεί παραδοσιακής μορφής διδασκαλία που αξιοποιούσε το νέο curriculum, ενώ η ομάδα ελέγχου Γ (231 άτομα) αποτελείτο από αποφοίτους λυκείου. Έγιναν πολλαπλές (και ευρείες) συγκρίσεις ανάμεσα στις 3 αυτές ομάδες ελέγχοντας ανεξάρτητα, τόσο την επιτυχία του νέου curriculum όσο και του εκπαιδευτικού λογισμικού. Μικρό τμήμα από τα αποτελέσματα των δοκιμών αυτών παρουσιάζονται στην παρούσα, όπου αναφέρονται και μερικές εκπαιδευτικές παρατηρήσεις και συμπεράσματα που προκύπτουν.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF387.57 KB

Συνεδρία 06

Αίθουσα Ι2, Προεδρείο: Πολάτογλου Χ., Τσαπακίδου Α., Παλαιολόγου Ν.

8 Μαι 2009 15:00 - 17:00