Οι μαθητές μελετούν το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Μάθηση βασισμένη στην επίλυση προβλήματος

Άννα Μπαράτση-Μπαράκου
Μέση Εκπαίδευση, 1ο Γυμνάσιο Γέρακα (baratsi@yahoo.gr)
Master στη Διδακτική της Χημείας και Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες

Η παρούσα εργασία σχεδιάσθηκε ως μια διαθεματική προσέγγιση, με σκοπό να καλύψει τις ανάγκες διδασκαλίας του φαινομένου της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Για τη δημιουργία της πρότασης συνέβαλλαν σχετικές έρευνες που καταδεικνύουν παρερμηνείες και παρανοήσεις των μαθητών για το φαινόμενο. Η οργάνωση του περιεχομένου της διδασκαλίας έγινε γύρω από προσεκτικά σχεδιασμένα προβλήματα από τον πραγματικό κόσμο και η δόμηση της διδασκαλίας με βάση το μοντέλο του κύκλου της μάθησης των 7E. Αξιοποιήθηκαν ως διδακτικά εργαλεία δύο πειράματα, ένα βίντεο με εικόνες από την Ανταρκτική και ένα ντοκιμαντέρ. Συγκεκριμένα το πρώτο πείραμα αναφέρεται στη συμβολή του διοξειδίου του άνθρακα στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, ενώ το δεύτερο αναδεικνύει την επίδραση της απορροφούμενης θερμικής ενέργειας στη θερμοκρασία της επιφάνειας της Γης και στην τήξη των πάγων. Η πρόταση εφαρμόσθηκε σε μαθητές Γ΄ Γυμνασίου κατά το σχολικό έτος 2007-2008 και αξιολογήθηκε από την παρουσίασή της από τους ίδιους τους μαθητές στην υπόλοιπη μαθητική κοινότητα στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF550.72 KB

Συνεδρία 02

Αίθουσα Ι1, Προεδρείο: Ψυχάρης Σ., Ντίνας Κ.

8 Μαι 2009 09:00 - 11:00