Φυσικές Επιστήμες και Περιβάλλον: διδάσκοντας για τον άνεμο
Αχιλλέας Μανδρίκας, Άνθιμος Χαλκίδης
Δημήτριος Σταύρου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εργαστήριο Διδακτικής & Επιστημολογίας Φυσικών Επιστημών και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
amandrik@otenet.gr, achalkid@primedu.uoa.gr
stadim@otenet.gr, kostas4skordoulis@gmail.com
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια διδακτική ακολουθία για τη διδασκαλία μετεωρολογικών φαινομένων και ειδικότερα της έννοιας του ανέμου με τη χρήση πειραμάτων, λογισμικού και του διαδικτύου. Στόχο της αποτελεί η κατανόηση του τρόπου δημιουργίας του ανέμου, η ανάπτυξη της δεξιότητας εντοπισμού των ανέμων στους μετεωρολογικούς χάρτες καθώς και η ανάπτυξη της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων για θέματα που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή μέσω αναζήτησης της κατάλληλης πληροφορίας στο διαδίκτυο. Η διδακτική αυτή ακολουθία εφαρμόστηκε σε ομάδα υποψηφίων δασκάλων-φοιτητών του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών κατά το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2008-09 με ενθαρρυντικά αποτελέσματα.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 370.6 KB |
Συνεδρία 06
Αίθουσα Ι2, Προεδρείο: Πολάτογλου Χ., Τσαπακίδου Α., Παλαιολόγου Ν.