Προβλεπτική χρήση μοντέλων φόρτισης μονωτών και αγωγών
Ελένη Πετρίδου 1, Δημήτρης Ψύλλος 1, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης 2
1 Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Α.Π.Θ., 2 Τμήμα Φυσικής, Α.Π.Θ.
Σχεδιάσαμε, αναπτύξαμε και εφαρμόσαμε ένα τρίωρο εκπαιδευτικό σενάριο βασισμένο στα μοντέλα, στο οποίο 12 φοιτητές/τριες του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. συμμετείχαν ενεργά στην προβλεπτική χρήση έτοιμων προσομοιωμένων μοντέλων που αναπτύξαμε για τις ανάγκες της διδασκαλίας και αναφέρονται στο διαφορετικό τρόπο φόρτισης των αγωγών και των μονωτών. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσουμε την επίδραση των προσομοιωμένων μοντέλων στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με την προβλεπτική χρήση των μοντέλων και την καταλληλότητα του φαινομένου της περιστροφής του απλού μπαλονιού και της μη περιστροφής του μπαλονιού που είναι τυλιγμένο με αλουμινόχαρτο καθώς έλκονται από μία ετερώνυμα φορτισμένη ακλόνητη ράβδο που βρίσκεται δίπλα τους για την ανάδειξη της προβλεπτικής λειτουργίας των μοντέλων. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις γραπτές προβλέψεις των φοιτητών/τριών και τις ομαδικές συνεντεύξεις σε συγκεκριμένες φάσεις του εκπαιδευτικού σεναρίου έδειξαν ότι οι φοιτητές/τριες κατάφεραν να προβλέψουν το φαινόμενο με τη χρήση των προσομοιωμένων μοντέλων και να λειτουργήσουν σύμφωνα με την επιστημονική μέθοδο.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 434.5 KB |
Συνεδρία 07
Αίθουσα Ι1, Προεδρείο: Δεβελάκη Μ., Ζαχαρία Ζ.