Επιστήμη και Πολιτική: μια αδιαφανής σχέση που φαίνεται να επηρεάζει τη διδασκαλία-μάθηση των Φυσικών Επιστημών
Χριστίνα Παπασωτηρίου, Βασίλης Τσελφές
ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ, gpilianidis@yahoo.gr
ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ, tselfesv@ecd.uoa.gr
Από το 2000 οι συγγραφείς του παρόντος κειμένου μαζί με συνεργάτες τους έχουν δημοσιεύσει μια σειρά από εργασίες που στηρίζονται στην ιδέα ότι τα γεγονότα/ ζητήματα τα σχετικά με τη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) σχετίζονται ισχυρά τόσο με κοινωνικούς και πολιτικούς «θεσμούς»/ επιλογές, όσο και με επιστημολογικές/ φιλοσοφικές όψεις της επιστήμης. Το σχήμα αυτό υποστηρίζει και την υπόθεση της ύπαρξης ισχυρής σχέσης μεταξύ κοινωνικών/ πολιτικών «θεσμών» και επιστημολογικών/ φιλοσοφικών όψεων της επιστήμης. Τα εμπειρικά δεδομένα που υποστηρίζουν την τελευταία αυτή υπόθεση είναι περιορισμένα, τουλάχιστον στο χώρο της Διδακτικής των ΦΕ (ΔΦΕ). Παρόλα αυτά, τα τελευταία 20 χρόνια η αλληλεπίδραση Πολιτικής και Επιστήμης (με έμφαση στην επίδραση της πολιτικής σε παράγοντες που διαμορφώνουν την όψη και την εξέλιξη της Επιστήμης) έχει αρχίσει να μελετάται συστηματικά, τόσο σε σχέση με τις προωθούμενες αλλαγές στους στόχους της διδασκαλίας και μάθησης των ΦΕ, όσο και σε σχέση με τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου (ΨΠ). Στην εργασία αυτή θεωρούμε ότι τέτοιες μελέτες ενδιαφέρουν άμεσα τη ΔΦΕ και γι' αυτό επιχειρούμε να επιλέξουμε να παρουσιάσουμε και να σχολιάσουμε ως προς την εκπαιδευτική τους διάσταση κάποια ενδιαφέροντα συμπεράσματα που έχουν δημοσιευτεί πρόσφατα σε δύο σχετικά βιβλία.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 399.61 KB |
Συνεδρία 10
Αίθουσα Ι5, Προεδρείο: Κασσέτας Α., Βαμβακίδου Ι., Θωίδης Ι.