Αποτελέσματα από την εφαρμογή μίας ακολουθίας διδασκαλίας-μάθησης βασισμένης στη θεωρία του Vygotsky για τη διδασκαλία των επιστημονικών εννοιών στο αντικείμενο της δύναμης και κίνησης
Λαμπρινή Νικολάου και Rod Watson
King's College London, labrini.nikolaou@kcl.ac.uk
Η θεωρία του Vygotsky για την ανάπτυξη των επιστημονικών εννοιών χρησιμοποιήθηκε για το σχεδιασμό ακολουθίας διδασκαλίας-μάθησης σχετικά με τις δυνάμεις. Η εφαρμογή έγινε στην Αγγλία, σε 4 τάξεις (102 μαθητές), ενώ έξι τάξεις (129 μαθητές) χρησιμοποιήθηκαν ως συγκριτικές. Η πρόοδος των μαθητών αξιολογήθηκε με ερωτηματολόγιο, που δόθηκε στους μαθητές πριν και μετά τη διδασκαλία. Στις περισσότερες ερωτήσεις, οι μαθητές στις ερευνητικές τάξεις είχαν στατιστικά μεγαλύτερη πρόοδο από τους μαθητές στις συγκριτικές τάξεις. Δεδομένα από παρατήρηση και μαγνητοφωνημένους διαλόγους καθηγητή-μαθητών έδειξαν ότι στις ερευνητικές τάξεις διατέθηκε σημαντικά περισσότερος χρόνος για τη συζήτηση προβλημάτων δύναμης-κίνησης. Επίσης, στις ερευνητικές τάξεις, οι ‘διασθητικές' ιδέες των παιδιών έγιναν αντικείμενο συζήτησης και ο δάσκαλος προσέφερε ‘στήριξη' στους μαθητές για τη χρησιμοποίηση των επιστημονικών ιδεών. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι οι αρχές που χρησιμοποιήθηκαν για το σχεδιασμό της διδασκαλίας θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για το σχεδιασμό της διδασκαλίας και σε άλλα διδακτικά αντικείμενα της Φυσικής.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 403.84 KB |
Συνεδρία 20
Αίθουσα Ι4, Προεδρείο: Κώτσης Κ., Σκουμιός Μ.