Διάκριση των Λογισμικών Μοντελοποίησης στις Φυσικές Επιστήμες με βάση το "Επίπεδο Μοντελοποίησης": Πρωτογενές, Δευτερογενές, Τριτογενές
Γιώργος Κρητικός
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Υπ. Διδάκτωρ Παν/μίου Αιγαίου, gkritikos@rhodes.aegean.gr
Η μοντελοποίηση στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών θεωρείται μία ιδιαίτερα σημαντική διαδικασία μάθησης, ενώ παράλληλα αποτελεί αντικείμενο μελέτης στην εκπαιδευτική έρευνα. Στην παρούσα εργασία γίνεται αρχικά ταξινόμηση των μοντέλων που εμφανίζονται στη σχετική βιβλιογραφία. Συγκεκριμένα, τα μοντέλα έχουν ταξινομηθεί σε τέσσερις κατηγορίες που σχετίζονται με το οπτικό αποτέλεσμα του μοντέλου και σε άλλες τέσσερις που σχετίζονται με τη σύνταξη-δημιουργία του μοντέλου. Επιπλέον, έχει εισαχθεί και οριστεί η έννοια του "Επιπέδου Μοντελοποίησης" (Πρωτογενές, Δευτερογενές, Τριτογενές) ανάλογα με τα δεδομένα που είναι διαθέσιμα κατά την έναρξη της δημιουργίας του μοντέλου. Στο Πρωτογενές Επίπεδο, το μόνο δεδομένο είναι το αντικείμενο μοντελοποίησης, δηλαδή το σύστημα (ή φαινόμενο ή διαδικασία) που μελετάται. Στο Δευτερογενές Επίπεδο, είναι δεδομένη επιπλέον η θεωρητική ανάλυση του μοντέλου, δηλαδή οι συσχετίσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων μεγεθών. Τέλος, στο Τριτογενές Επίπεδο, λαμβάνει χώρα η μελέτη του μοντέλου, ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα για το σύστημα που μελετάται.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 854.93 KB |
Συνεδρία 07
Αίθουσα Ι1, Προεδρείο: Δεβελάκη Μ., Ζαχαρία Ζ.