Φύση και λειτουργίες των μοντέλων στη διδασκαλία και στη χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών

Μαρία Δεβελάκη
Φυσικός, Dr. phil. - Σχολική Σύμβουλος φυσικών επιστημών develaki@otenet.gr

Οι βασισμένες στα μοντέλα διδακτικές προσεγγίσεις αποτελούν μία βασική κατεύθυνση έρευνας και εφαρμογών στη Διδακτική των Φυσικών επιστημών. Το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο αντλείται από τη φιλοσοφία της επιστήμης. Αναφερόμαστε συνοπτικά σε κάποια βασικά σημεία της μοντελο-θεωρητικής άποψης, καθώς και σε δυνατότητες αξιοποίησής της στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Δίνουμε επίσης μερικά παραδείγματα αξιοποίησης των δυνατοτήτων που δίνουν για την κατανόηση της φύσης και των λειτουργιών των μοντέλων τα σχολικά βιβλία και κυρίως τα εκπαιδευτικά λογισμικά. Θεωρούμε ότι η κατανόηση της επιστημονικής μεθόδου σημαίνει κατά πολύ την κατανόηση της φύσης και των λειτουργιών των μοντέλων, και από την άποψη αυτή η διδασκαλία με μοντέλα ή/και για τα μοντέλα αφορά και συνεισφέρει σε όλες τις μορφές διδακτικών προσεγγίσεων που υιοθετούνται.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF1.61 MB

Συνεδρία 07

Αίθουσα Ι1, Προεδρείο: Δεβελάκη Μ., Ζαχαρία Ζ.

8 Μαι 2009 17:30 - 19:30