Συσχέτιση διαγραμματικών, γραφικών, μαθηματικών και λεκτικών αναπαραστάσεων με διερευνητικά εκπαιδευτικά λογισμικά και ερωτηματολόγια-Εφαρμογή, αξιολόγηση, προτάσεις
Σαρ. Ι. Οικονομίδης, Γεωργ. Θεοφ. Καλκάνης
Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών sarecon@gmail.com
Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών kalkanis@primedu.uoa.gr
http://micro-kosmos.uoa.gr
Η εργασία αυτή αποτελεί τμήμα διδακτορικής διατριβής που έχει κύριο σκοπό την πρόταση αλλαγών στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και την ανάδειξη αποτελεσματικών εκπαιδευτικών στρατηγικών για τη Λυκειακή Φυσική. Περιγράφονται αποτελέσματα της δοκιμής υπερμεσικών εφαρμογών οι οποίες συμπεριλαμβάνουν διερευνητικές μεθόδους, εκπαιδευτικά λογισμικά, αλληλεπιδραστικά λογιστικά φύλλα, παραμετρικές προσομοιώσεις και ερωτηματολόγια (quizzes) που στόχο έχουν τον έλεγχο της ικανότητας συσχέτισης διαγραμματικών, γραφικών, μαθηματικών και λεκτικών αναπαραστάσεων από μαθητές Λυκείου. Μελετάται η εκπαιδευτική αλλά και παιδαγωγική αξία των ερωτηματολογίων (quizzes) που απαντώνται με συνεργατικό τρόπο από τους μαθητές. Αξιολογείται ο τρόπος ένταξης των διερευνητικών λογισμικών, των αλληλεπιδραστικών λογιστικών φύλλων και των παραμετρικών προσομοιώσεων στις υπερμεσικές εφαρμογές. Τέλος, προτείνονται αποτελεσματικές εκπαιδευτικές στρατηγικές και πιθανές αλλαγές στο Αναλυτικό Πρόγραμμα ώστε να υποστηρίζεται η διδασκαλία μοντελοποίησης.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 1.14 MB |
Συνεδρία 19
Αίθουσα Α2, Προεδρείο: Μικρόπουλος Α., Βαβουγυιός Δ.