Οι εναλλακτικές ιδέες μαθητών με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες για τη σχέση μικροοργανισμών και αποικοδόμησης της νεκρής οργανικής ύλης

Μαυρικάκη1, Ευ., Αλευριάδου2, Α., Γεροδήμου2, Λ.
1. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
2. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Στη συγκεκριμένη εργασία στόχος ήταν να μελετηθούν οι εναλλακτικές ιδέες παιδιών με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες για το ρόλο των μικροβίων στην αποικοδόμηση της νεκρής οργανικής ύλης και να βρεθούν αν υπάρχουν τυχόν διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων παιδιών. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 40 μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες της Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού που είχαν διδαχθεί τη σχετική ενότητα του βιβλίου. Για τους σκοπούς της έρευνας χρησιμοποιήθηκε δομημένη συνέντευξη και έγινε ανάλυση περιεχομένου στις απαντήσεις των μαθητών. Διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές έχουν πολλές εναλλακτικές ιδέες όσον αφορά το υπό εξέταση θέμα (αποδίδουν ως αίτιο της αποικοδόμησης το χρόνο που περνά, τα έντομα, τις κακές συνθήκες, τις κακές πρώτες ύλες και την υγρασία), ωστόσο οι απαντήσεις τους δεν διαφοροποιούνται στατιστικά σημαντικά μεταξύ των δύο ομάδων. Τέλος, σχολιάζονται διάφορες προσεγγίσεις που έχουν καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα από την παραδοσιακή διδασκαλία για την υποστήριξη των μαθητών στην εκμάθηση των βιολογικών εννοιών.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Αρχείο σε μορφή PDF387.67 KB

Συνεδρία 03

Αίθουσα Ι4, Προεδρείο: Μαυρικάκη Ε., Αλευριάδου Α.

8 Μαι 2009 09:00 - 11:00