Η παγκόσμια θέρμανση και οι προθέσεις ελλήνων μαθητών/τριών να αναλάβουν δράση
Γεώργιος Μαλανδράκης1, Martin Stanisstreet2 και Edward Boyes3
1 Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Π.Τ.Δ.Ε., gmalandr@edc.uoc.gr
2 Environmental Education Research Unit, University of Liverpool, martstan@liverpool.ac.uk
3 Environmental Education Research Unit, University of Liverpool, qe04@liverpool.ac.uk
Σκοπός της παρούσας έρευνας με ερωτηματολόγιο είναι η κατασκευή νέων δεικτών οι οποίοι θα αποκαλύπτουν με ποσοτικό τρόπο τη σχέση ανάμεσα στην προθυμία ελλήνων μαθητών/τριών (N=1.703) να αναλάβουν συγκεκριμένες, ‘φιλικές' προς το περιβάλλον δράσεις και της πεποίθησης που αυτοί έχουν για τη χρησιμότητα των εν λόγω δράσεων στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Για ορισμένες από τις δράσεις (π.χ. ανακύκλωση) η προθυμία που εξέφρασαν οι μαθητές/τριες να αναλάβουν δράση ήταν σε μεγαλύτερο βαθμό από αυτό που θα περίμενε κάποιος με βάση την πεποίθησή τους για τη χρησιμότητα της συγκεκριμένης δράσης. Για άλλες δράσεις (π.χ. χρήση δημόσιας συγκοινωνίας) ο βαθμός που τα παιδιά ήταν πρόθυμα να δράσουν φαινόταν να είναι λιγότερος από όσο θα αναμενόταν δεδομένης της χρησιμότητας που θεωρούσαν ότι έχει η δράση αυτή. Επιπλέον, για ορισμένες δράσεις, όπως ο καταναλωτισμός, η ενδεχόμενη αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης είναι περιορισμένη, ενώ για άλλες (π.χ. λιγότερα λιπάσματα) η εκπαίδευση φαίνεται να είναι πιο αποτελεσματική.
Συνημμένο | Μέγεθος |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 556.25 KB |
Συνεδρία 21
Αίθουσα Ι1, Προεδρείο: Παπαδοπούλου Π., Παρασκευόπουλος Σ.