Η συμβολή της διδακτικής επεξεργασίας των εμποδίων στη δομή της διαλογικής επιχειρηματολογίας

Μιχαήλ Σκουμιός1 και Βασιλεία Χατζηνικήτα2
1 Πανεπιστήμιο Αιγαίου, skoumios@rho.forthnet.gr
2 Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, hatzinikita@eap.gr

Η εργασία αυτή επιδιώκει τη μελέτη της εξέλιξης της δομής της διαλογικής επιχειρηματολογίας που αναπτύσσουν οι μαθητές όταν συμμετέχουν σε διδασκαλίες που εστιάζονται στη διδακτική επεξεργασία των εννοιολογικών εμποδίων τους. Για το σκοπό αυτό, διαμορφώθηκε ένα πρόγραμμα διδασκαλιών που επεδίωκε την επεξεργασία των εμποδίων των μαθητών για τη θερμοκρασία και τη θερμότητα, το οποίο ακολούθως εφαρμόστηκε σε μαθητές δημοτικού (11-12 ετών). Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ανάλυση των διαλόγων των μαθητών, που καταγράφηκαν καθόλη τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος των διδασκαλιών, με βάση το πλαίσιο αξιολόγησης της δομής της διαλογικής επιχειρηματολογίας των Erduran, Simon και Osborne (2004). Τα αποτελέσματα της διερεύνησης της συσχέτισης ανάμεσα στα διαφορετικά επίπεδα της δομής της διαλογικής επιχειρηματολογίας των μαθητών και στις ενότητες των διδασκαλιών αναδεικνύουν τη διδακτική επεξεργασία των εμποδίων των μαθητών ως μια διδακτική στρατηγική ανάπτυξης της ποιότητας της διαλογικής επιχειρηματολογίας των μαθητών.

AttachmentSize
Αρχείο σε μορφή PDF401 KB

Συνεδρία 23

Αίθουσα Α3, Προεδρείο: Σταμοβλάσης Δ., Χατζηνικήτα Β.

10 May 2009 11:30 - 13:30