Σωματιδιακές ιδέες και ερμηνείες δασκάλων για τις αλλαγές κατάστασης των ουσιών
Γεώργιος Παπαγεωργίου, Δημήτριος Σταμοβλάσης και Philip Johnson
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, e-mail: gpapageo@eled.duth.gr
Η εργασία αναφέρεται σε μια έρευνα που υλοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος επαγγελματικής αναβάθμισης των εν ενεργεία εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και που αφορά στις ιδέες τους για τη σωματιδιακή δομή της ύλης και τις ερμηνείες τους για τις αλλαγές των φυσικών καταστάσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι δάσκαλοι διατηρούν παρανοήσεις σχετικά με την δομή της ύλης και τις αλλαγές κατάστασης παρόμοιες με αυτές των μαθητών. Παράλληλα όμως, ελέγχθηκε η αποτελεσματικότητα μιας ειδικά σχεδιασμένης διδακτικής παρέμβασης. Έτσι, μετά την παρέμβαση, τόσο οι ιδέες των δασκάλων για την δομή της ύλης, όσο και οι ερμηνείες τους για τις αλλαγές κατάστασης φάνηκε να βελτιώνονται σημαντικά. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται μια συζήτηση για την αποτελεσματικότητα της παρεχομένης εκπαίδευσης των δασκάλων, καθώς και για τους τρόπους αναβάθμισής της μέσω προγραμμάτων επιμόρφωσης και συνεχούς εκπαίδευσης.
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 548.59 KB |
Συνεδρία 17
Αίθουσα Α1, Προεδρείο: Παπαγεωργίου Γ., Καλλέρη Μ.