«Ανακαλύπτω τον τόπο μου με ξεναγό τον εναλλακτικό τουρισμό». Μια περιβαλλοντική, εκπαιδευτική προσέγγιση.
Ράπτης Γεώργιος, Τσαπακίδου Αγγελική, Δελημπανίδου Γεωργία
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Νηπιαγωγών Φλώρινας, geogeoed@otenet.gr
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Τμήμα Νηπιαγωγών Φλώρινας, atsapakid@uowm.gr
Διεύθυνση Α΄/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Πέλλας, Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων, geodelimp@sch.gr
Η εργασία αυτή παρουσιάζει τις δυνατότητες και τα οφέλη που προσφέρουν οι προοδευτικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις των προαιρετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ένα τέτοιο πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης υλοποιήθηκε στο 6ο Δ.Σ. Έδεσσας. Είχε ως σκοπό να πληροφορηθούν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί για τον πολιτισμό του τόπου τους, χρησιμοποιώντας δραστηριότητες του εναλλακτικού τουρισμού που δεν είναι ευρέως γνωστές στην ευρύτερη περιοχή της Έδεσσας. Η συγκεκριμένη προσπάθεια στόχευε στο να «σπάσει» την καθημερινή ρουτίνα της τάξης, στην ανάπτυξη διαπροσωπικών και συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των μελών της τοπικής εκπαιδευτικής κοινότητας, στην ευαισθητοποίηση των εμπλεκομένων σε περιβαλλοντικά θέματα, στη σύνδεση τελικά του σχολείου με την κοινωνία. Οι συμμετέχοντες γνώρισαν ποικίλα στοιχεία του τοπικού πολιτισμού και της παράδοσης. Ενεπλάκησαν στη διαδικασία, εμπλούτισαν τις γνώσεις τους, απέκτησαν νέες εμπειρίες, επικοινώνησαν και συνεργάστηκαν με έναν πρωτόγνωρο τρόπο. Ενεργοποιήθηκαν, έψαξαν, ανακάλυψαν, «ένιωσαν» τελικά τη σημασία μιας ξεχωριστής και οργανωμένης προσπάθειας.
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 284.24 KB |
Συνεδρία 16
Αίθουσα Ι4, Προεδρείο: Κλωνάρη Κ., Φασουλόπουλος Γ.