Εποικοδομητική προσέγγιση για τη διδασκαλία της θέσης του φανταστικού ειδώλου σε μαθητές Ε΄δημοτικού
Καλπία Βαΐα1 Μίχας Παύλος2 ,
1.Υποψήφια Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκη, vkalpia@sch.gr
2.Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστήμιου Θράκης, pmichas@eled.duth.gr
Η έρευνα εντόπισε τις αρχικές ιδέες μαθητών για τη θέση του φανταστικού ειδώλου από επίπεδο κάτοπτρο και επίσης από φαινόμενο διάθλασης του φωτός στο νερό. Μελέτησε την εξέλιξη αυτών των ιδεών κατά τη διάρκεια διδασκαλιών εποικοδομητικού τύπου και μετά το πέρας αυτών. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι αρχικά οι μισοί μαθητές πιστεύουν ότι η θέση του ειδώλου είναι πάνω στο κάτοπτρο, χωρίς να χρησιμοποιούν διάγραμμα, ενώ είδωλο και αντικείμενο σε φαινόμενα διάθλασης βρίσκονται στην ίδια θέση. Κατά τη διδασκαλία υιοθετούν σταδιακά το επιστημονικό μοντέλο, ενώ στις ασκήσεις όλοι χρησιμοποιούν το εργαλείο των ακτινών και τοποθετούν το είδωλο πίσω από το κάτοπτρο αλλά μόνο οι μισοί ορίζουν με ακρίβεια τη θέση του ειδώλου. Το ίδιο συμβαίνει και στο μετατέστ όπου φαίνεται ότι οι μαθητές συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το επιστημονικό μοντέλο και μόνο και τρεις μαθητές δηλώνουν ότι η θέση του ειδώλου θα βρίσκεται πάνω στο κάτοπτρο και είδωλο και αντικείμενο έχουν την ίδια θέση στη διάθλαση.
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 411.38 KB |
Συνεδρία 23
Αίθουσα Α3, Προεδρείο: Σταμοβλάσης Δ., Χατζηνικήτα Β.