Ανάπτυξη λογισμικού προσομοίωσης για την διδασκαλία της πλεύσης-βύθισης στην Ε΄τάξη του δημοτικού.
Γιάννης Αρβανιτάκης, Θεόδωρος Κασκάλης
Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, ioarvanit@gmail.com
Τμήμα Διοίκησης Τεχνολογίας, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, kaskalis@gmail.com
Η παρούσα εργασία περιγράφει το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός λογισμικού προσομοίωσης, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την εφαρμογή μιας συγκεκριμένης διδακτικής ακολουθίας για τη διδασκαλία των φαινομένων της πλεύσης και της βύθισης στην Ε' δημοτικού, στα πλαίσια του προγράμματος Materials Science (http://lsg.ucy.ac.cy/MaterialsScience). Αρχικά αναλύονται οι απαιτήσεις της εφαρμογής, που εγείρονται από τη διδακτική ακολουθία, καθώς και οι βασικές σχεδιαστικές επιλογές για το περιβάλλον της προσομοίωσης. Περιγράφεται ο σχεδιασμός των οθονών του λογισμικού και του περιβάλλοντος διεπαφής, ενώ αναλύονται θέματα που αφορούν στη δημιουργία των υλικών σωμάτων, των υγρών και των υπόλοιπων αντικειμένων της προσομοίωσης εντός του περιβάλλοντος Game Maker, που χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη της εφαρμογής. Τέλος, αναφέρονται θέματα που προέκυψαν από την εφαρμογή του λογισμικού στη συγκεκριμένη διδακτική ακολουθία, καθώς και σκέψεις για την περαιτέρω βελτίωση και εξέλιξή του.
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 506.15 KB |
Συνεδρία 22
Αίθουσα Ι4, Προεδρείο: Κασκάλης Θ., Τσακιρίδου Ε., Αυγητίδου Σ.