Πρόταση εφαρμογής διδακτικού μοντέλου κατά το σχεδιασμό και την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και λογισμικού προσομοίωσης περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Η περίπτωση της όξινης βροχής.
Αρτεμησία Στούμπα, Ιωάννης Λ. Παρκοσίδης, Κωνσταντίνος Δ. Σκορδούλης
artemis.stoumpa@gmail.com, iparkosidis@gmail.com, kostas4skordoulis@gmail.com
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Παν/μιο Αθηνών
Σε έναν κόσμο που διαρκώς μεταβάλλεται η περιβαλλοντική εκπαίδευση των μαθητών και φοιτητών-υποψηφίων δασκάλων δεν θα πρέπει να αρκείται μόνο στην ευαισθητοποίηση ή τη μηχανιστική αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων αλλά κυρίως να τους παρέχει την δυνατότητα να κατανοούν τον τρόπο που η σύγχρονη οικονομία, κοινωνία, επιστήμη και τεχνολογία δημιουργούν, εξηγούν και αντιμετωπίζουν τα προβλήματα αυτά. Με γνώμονα την παραπάνω θεμελιώδη διαπίστωση η παρούσα εργασία προτείνει τη μελέτη του περιβαλλοντικού προβλήματος της όξινης βροχής με βάση ένα διδακτικό μοντέλο, το οποίο εστιάζει αφενός στη σύνδεση των γεγονότων που πραγματοποιούνται στις διαφορετικού επιπέδου κλίμακες ανάλυσης, αφετέρου στο ιστορικο-κοινωνικό πλαίσιο που διαμορφώνεται από τον ανθρώπινο παράγοντα. Για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού σεναρίου που σχεδιάστηκε με βάση το παραπάνω διδακτικό μοντέλο αξιοποιήθηκαν οι δυνατότητες που προσφέρει η σύγχρονη υπολογιστική τεχνολογία των προσομοιώσεων.
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 518.31 KB |
Συνεδρία 22
Αίθουσα Ι4, Προεδρείο: Κασκάλης Θ., Τσακιρίδου Ε., Αυγητίδου Σ.