Η Αξιοποίηση των νοητικών πειραμάτων στη διδασκαλία των θεωριών της Φυσικής του 20ου αιώνα σε μαθητές του Λυκείου. Η περίπτωση «του ανελκυστήρα του Αϊνστάιν».

Αθανάσιος Βελέντζας 1 - Κρυσταλλία Χαλκιά 2- Κωνσταντίνος Σκορδούλης 3
1 Υποψ. Δρ. Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μιου Αθηνών, avelentz@gmail.com
2 Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μιου Αθηνών, kxalkia@primedu.uoa.gr
3 Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μιου Αθηνών, kskordul@primedu.uoa.gr

Σε αυτή την εργασία διερευνάται κατά πόσο το νοητικό πείραμα (ΝΠ) «ο ανελκυστήρας του Αϊνστάιν» μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τους μαθητές του Λυκείου να προσεγγίσουν την «αρχή της ισοδυναμίας» και κάποιες από τις συνέπειές της. Αυτή η έρευνα είναι μία ποιοτική έρευνα στην οποία καταγράφονται οι διαδικασίες μάθησης κατά τη διδασκαλία της «αρχής της ισοδυναμίας» με τη βοήθεια του ΝΠ, στη μορφή που αυτό παρουσιάζεται σε βιβλία εκλαΐκευσης της Φυσικής από τον ίδιο τον Αϊνστάιν. Προέκυψε ότι οι μαθητές του Λυκείου, με αφετηρία την εμπειρία τους και με τη βοήθεια του ΝΠ «ο ανελκυστήρας του Αϊνστάιν», είναι δυνατόν να οδηγηθούν στη διατύπωση της «αρχής της ισοδυναμίας», να δίνουν εξηγήσεις σε φαινόμενα με βάση την αρχή αυτή και να συμπεραίνουν ότι η καμπύλωση του φωτός από τη δράση πεδίων βαρύτητας προκύπτει ως άμεση συνέπειά της.

AttachmentSize
Αρχείο σε μορφή PDF406.64 KB

Συνεδρία 09

Αίθουσα Α2, Προεδρείο: Σκορδούλης Κ., Νικολαντωνάκης Κ.

8 May 2009 17:30 - 19:30