Tα Νοητικά Μοντέλα Μαθητών και Εκπαιδευτικών για τη Διάδοση του Ήχου
Κων/νος Αρβανιτάκης, Πέτρος Καριώτογλου, Χαράλαμπος Λεμονίδης
Εκπαιδευτικός, Υπ. Διδ. Παν. Δυτικής Μακεδονίας, karvan@ath.forthnet.gr
Καθηγητής Παν. Δυτικής Μακεδονίας, pkariotog@uowm.gr
Καθηγητής Παν. Δυτικής Μακεδονίας, lemonidi@uowm.gr
Σε αυτή την εργασία παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα από μια δια-ηλικιακή εκπαιδευτική έρευνα, με την οποία θέλουμε να καταγράψουμε και στη συνέχεια να ταξινομήσουμε τις ιδέες μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου, αλλά και εκπαιδευτικών της Α΄/θμιας εκπαίδευσης, για τον τρόπο που διαδίδεται ένας ήχος σε διάφορα υλικά μέσα. Η συγκρότηση νοητικών μοντέλων θα μας βοηθήσει στην ανάδειξη και συζήτηση των δυσκολιών που συναντούν μαθητές και εκπαιδευτικοί στην κατανόηση των παραπάνω εννοιών και φαινομένων του ήχου. Η έρευνα των ιδεών (από τους 50 ερωτώμενους του δείγματός μας) οδήγησε στη συγκρότηση τριών νοητικών μοντέλων για τη διάδοση του ήχου (της διαδιδόμενης «διαταραχής», της ροής του «ήχου» και της (μετα)κινούμενης «οντότητας»).
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 558.97 KB |
Συνεδρία 06
Αίθουσα Ι2, Προεδρείο: Πολάτογλου Χ., Τσαπακίδου Α., Παλαιολόγου Ν.