Ερμηνεία πινάκων από μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Μιχαήλ Σκουμιός1 και Βασίλειος Γαργανουράκης2
1 Πανεπιστήμιο Αιγαίου, skoumios@rho.forthnet.gr,
2 1ο Γυμνάσιο Ρόδου, vgargan@gmail.com
Μολονότι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να ερμηνεύουν δεδομένα αποτελεί ουσιώδες συστατικό του επιστημονικού εγγραμματισμού, είναι σχετικά περιορισμένες οι έρευνες που εστιάζονται στην ερμηνεία πινάκων από μαθητές. Η εργασία αυτή στοχεύει στη διερεύνηση της ικανότητας των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να ερμηνεύουν δεδομένα που παρουσιάζονται σε πίνακα. Ως ερευνητικό εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε γραπτό ερωτηματολόγιο. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 123 μαθητές (39 της ΣΤ΄ Δημοτικού, 40 της Β΄ Γυμνασίου και 44 της Β΄ Λυκείου). Η ανάλυση των απαντήσεων και των εξηγήσεων των μαθητών επέτρεψε την αποτύπωση σε επίπεδα της ικανότητας των μαθητών να ερμηνεύουν δεδομένα ενός πίνακα και κατέδειξε ότι δεν διαφοροποιείται σημαντικά αυτή η ικανότητα καθώς οι μαθητές ανέρχονται την εκπαιδευτική κλίμακα από το Δημοτικό μέχρι και το Λύκειο.
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 388.61 KB |
Συνεδρία 20
Αίθουσα Ι4, Προεδρείο: Κώτσης Κ., Σκουμιός Μ.