Μελέτη της μετάβασης σε διαφορετικές αναπαραστάσεις μεταβαλλόμενης κίνησης με την εφαρμογή μαθηματικών εννοιών
Κ. Γεωργόπουλος, Ι. Μπέλλου, Τ. Α. Μικρόπουλος
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, kgeorgop@gmail.com
Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Ιωαννίνων Άρτας, ibellou@sch.gr
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, amikrop@uoi.gr
Μαθητές και φοιτητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μετάβαση μεταξύ των γραφικών παραστάσεων διαφορετικών φυσικών μεγεθών και την κατανόηση των αντίστοιχων φυσικών φαινομένων. Η παρούσα εργασία μελετά την εφαρμογή των μαθηματικών εννοιών της κλίσης και του εμβαδού στο πλαίσιο των αναπαραστάσεων των φυσικών μεγεθών θέσης, ταχύτητας και επιτάχυνσης στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση και σε δύο πειραματικές περιπτώσεις, της αλλαγής του συστήματος αναφοράς και της επιτάχυνσης. Η παρέμβαση υλοποιήθηκε με ένα σύστημα MBL σε φοιτητές θεωρητικής και θετικής - τεχνολογικής κατεύθυνσης. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι οι φοιτητές της θεωρητικής κατεύθυνσης παρουσιάζουν μεγαλύτερη βελτίωση, ξεκινώντας και παραμένοντας όμως σε χαμηλότερα γνωστικά επίπεδα κατά SOLO από τους φοιτητές της θετικής - τεχνολογικής κατεύθυνσης.
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 388.45 KB |
Συνεδρία 01
Αίθουσα Α2, Προεδρείο: Χατζηκρανιώτης Ε., Φαχαντίδης Ν.