"διά Χειρός" Πρωτοβάθμια ΕκΠαίδευση στις-με τις Φυσικές Επιστήμες - ο Πειραματισμός
Στράγκα Σ., Ιμβριώτη Δ., Πατρινόπουλος Μ., Δενδρινός Κ., Γκικοπούλου Ο., Οικονομίδης Σ., Σωτηρόπουλος Δ., Βουδούκης Ν., Γρηγορίου Β., Βυθοπούλου Ε. Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος, Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών, http://micro-kosmos.uoa.gr, kalkanis@primedu.uoa.gr
Συντονιστής / Συζητητής: Γεωργ. Θεοφ. Καλκάνης
Στόχος του Εργαστηρίου είναι η ανάδειξη τόσο του εκπαιδευτικού (με την εφαρμογή του επιστημονικού / εκπαιδευτικού προτύπου του μικροκόσμου για την ερμηνεία των φαινομένων του μακροκόσμου) όσο και του παιδευτικού (με την αξιοποίηση της μεθοδολογίας και βέλτιστων πρακτικών για την εφαρμογή του αποδεικτικού πειραματισμού –με απλά υλικά και μέσα– και της συστημικής / διαθεματικής συσχέτισης) χαρακτήρα και ρόλου της ΕκΠαίδευσης στις-με τις Φυσικές Επιστήμες, αλλά και η βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην ύστερη πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με βάση το ισχύον Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών όπως εφαρμόζονται με τα βιβλία "Φυσικά – Ερευνώ και Ανακαλύπτω" για την Ε΄και Στ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Στα βιβλία αυτά, ο εκπαιδευτικός / γνωσιακός χαρακτήρας και ρόλος της εκ-παίδευσης στις-με τις φυσικές επιστήμες υποστηρίζεται από το πλήθος και την ποικιλία των περιλαμβανομένων θεματικών ενοτήτων και φυσικών-χημικών-βιολογικών φαινομένων και την αξιοποίηση της γνώσης του μικροκόσμου (για την ερμηνεία των φαινομένων του μακροκόσμου), ενώ ο παιδευτικός / παιδαγωγικός χαρακτήρας και ρόλος της υποστηρίζεται με την εφαρμοζόμενη μεθοδολογία (με απαραίτητο στοιχείο τον αποδεικτικό –επιβεβαιωτικό ή απορριπτικό– πειραματισμό, για την ανάπτυξη της κριτικής ικανότητας των μαθητών) και την προτεινόμενη διαθεματικότητα (για την ευρύτερη δυνατή μόρφωσή τους).
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 173.13 KB |
Εργαστήριο 1
Αίθουσα Α2 Εκπαιδευτές: Στράγκα Σ., Ιμβριώτη Δ., Πατρινόπουλος Μ., Δενδρινός Κ., Γκικοπούλου Ο., Οικονομίδης Σ., Σωτηρόπουλος Δ., Βουδούκης Ν., Γρηγορίου Β., Βυθοπούλου Ε.
Συντονιστής / Συζητητής: Γεωργ. Θεοφ. Καλκάνης