Ανάπτυξη πειραματικών δεξιοτήτων μέσα από ένα εικονικό περιβάλλον στην περιοχή των θερμικών φαινομένων
Λεύκος Ιωάννης, Ψύλλος Δημήτριος, Χατζηκρανιώτης Ευριπίδης
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - ΑΠΘ, lefkos@eled.auth.gr, psillos@eled.auth.gr
Τμήμα Φυσικής - ΑΠΘ, evris@physics.auth.gr
Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση της ανάπτυξης δεξιοτήτων πειραματισμού μετά από την ενεργό εμπλοκή των μαθητών με εικονικά αντικείμενα μέσα σε ένα περιβάλλον εικονικού εργαστηρίου. Συγκεκριμένα διερευνούμε την ανάπτυξη δεξιοτήτων σχεδιασμού πειραμάτων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 14 μαθητές της Β γυμνασίου, ενώ για τον έλεγχο της προόδου τους ακολουθείται μεθοδολογία pre-post, με γραπτά ερωτηματολόγια και ατομικές προφορικές συνεντεύξεις. Οι μαθητές παρακολούθησαν μια πρωτότυπη διδακτική σειρά σχετικά με τα θερμικά φαινόμενα, η οποία είχε δυο κυρίαρχα χαρακτηριστικά: την ενεργό εμπλοκή των μαθητών σε εργαστηριακές δραστηριότητες και την εκτεταμένη χρήση Νέων Τεχνολογιών. Ο έλεγχος της προόδου των μαθητών έγινε σε 5 διαστάσεις του πειραματικού σχεδιασμού και τα αποτελέσματά μας υποστηρίζουν ότι μετά τη διδασκαλία οι μαθητές χρησιμοποιούν κυρίως επιστημονικά κριτήρια για το σχηματισμό των υποθέσεών τους, ακολουθούν καλύτερες στρατηγικές ελέγχου των μεταβλητών, περιγράφουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τα φαινόμενα που αναμένονται και επιλέγουν με μεγαλύτερη επιτυχία το κριτήριο επαλήθευσης της υπόθεσής τους.
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 780.6 KB |
Συνεδρία 01
Αίθουσα Α2, Προεδρείο: Χατζηκρανιώτης Ε., Φαχαντίδης Ν.