Επιστημονικός αλφαβητισμός των αποφοίτων λυκείου και πυρηνική φυσική - γνώση βασικών εννοιών από πρωτοετείς φοιτητές φυσικής, με προεκτάσεις και σε θέματα ειρήνης και αειφόρου ανάπτυξης

Σωτήρης Χαρτζάβαλος, Γεώργιος Τσαπαρλής
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Τμήμα Χημείας, Τομέας Φυσικοχημείας
shartz@otenet.gr, gtseper@cc.uoi.gr

Η πυρηνική φυσική έχει δύο ειδών χρήσεις και εφαρμογές που σχετίζονται άμεσα με την παγκόσμια ειρήνη και την αειφόρο ανάπτυξη. Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται τα κύρια αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε με πρωτοετείς φοιτητές φυσικής. Η έρευνα αφορούσε τον επιστημονικό αλφαβητισμό των μαθητών για βασικά θέματα και έννοιες πυρηνικής φυσικής και τα οποία στην πλειονότητα τους αποτελούν μέρος της διδακτέας ύλης της α΄ και της γ΄ τάξης του λυκείου. Για την έρευνα επιλέχθηκαν δύο κείμενα από τον ημερήσιο πολιτικό τύπο, διαμορφωμένα κατάλληλα, που συνοδεύονταν από αντίστοιχα ερωτηματολόγια ανοικτού τύπου . Το ένα άρθρο πραγματεύεται τον νέο θερμοπυρηνικό αντιδραστήρα σύντηξης υδρογόνου που πρόκειται να κατασκευαστεί στη γαλλική πόλη Cantaras από μια κοινοπραξία συνεργαζόμενων κρατών. Το άλλο άρθρο είναι σχετικό με το απεμπλουτισμένο ουράνιο, το πυρηνικό απόβλητο και τον κίνδυνο από αυτό για την ανθρώπινη υγεία. Αναλύονται και σχολιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία κρίνονται απογοητευτικά και προτείνονται λύσεις για βελτιωμένη διδασκαλία.

AttachmentSize
Αρχείο σε μορφή PDF413.84 KB

Συνεδρία 18

Αίθουσα Ι1, Προεδρείο: Αθανασίου Κ., Τσελφές Β.

9 May 2009 17:30 - 19:30