Δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για την προσχολική ηλικία: η περίπτωση του Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου
Γιανναλέτσου Μ., Κλωνάρη Α., Ζούρος Ν.
Msc, Τμήμα Περιβάλλοντος, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, mar_hg@windowslive.com
Λέκτορας, Τμήμα Γεωγραφίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, aklonari@geo.aegean.gr
Αναπληρωτής Καθηγητής, τμήμα Γεωγραφίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, nzour@aegean.gr
Δεδομένου ότι οι φυσικές επιστήμες και η μουσειακή εκπαίδευση αποτελούν πλέον κομμάτι της προσχολικής αγωγής, η παρούσα εργασία στοχεύει στην δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Απολιθωμένου Δάσους της Λέσβου που θα απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Αρχικά ανιχνεύονται οι ιδέες παιδιών προσχολικής ηλικίας σχετικά με το Απολιθωμένο Δάσος με τη βοήθεια συνεντεύξεων. Ακολουθεί η διδακτική παρέμβαση που βασίζεται σε επιλεγμένα στοιχεία των μουσειοσκευών που έχουν δημιουργηθεί από το Μουσείο και στη συνέχεια, τρίτο στάδιο της έρευνας, επαναλαμβάνονται οι συνεντεύξεις για να διερευνηθεί αν και κατά πόσο τα παιδιά άλλαξαν τις αρχικές ιδέες (παρανοήσεις) των παιδιών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι ιδέες των παιδιών άλλαξαν πλησιάζοντας τις επιστημονικά σωστότερες απόψεις. Με βάση τα συμπεράσματα προτείνεται ένα εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί να αποτελέσει μια νέα μουσειοσκευή και που θα περιέχει στοιχεία των προηγούμενων και πρόσθετα στοιχεία ώστε να ανταποκρίνεται στο επίπεδο και τις ικανότητες των νηπίων.
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 388.23 KB |
Συνεδρία 16
Αίθουσα Ι4, Προεδρείο: Κλωνάρη Κ., Φασουλόπουλος Γ.