Η διδασκαλία της σχετικότητας του Γαλιλαίου και της σχετικής περιστροφικής κίνησης σε φοιτητές Παιδαγωγικού τμήματος
Αναστασία Ευαγγελοπούλου, Παύλος Μίχας
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
anevag@otenet.gr, pmichas@eled.dyth.gr
Στην εργασία αυτή διερευνάται σε ποιο βαθμό οι έννοιες και οι νόμοι της σχετικότητας του Γαλιλαίου μπορούν να γίνουν κατανοητοί -πρακτικοί και εφαρμόσιμοι από τους δευτεροετείς φοιτητές του Π.Τ.Δ.Ε. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε προέλεγχος με ερωτηματολόγιο, διδασκαλία με φύλλα εργασίας και μεταέλεγχος με ερωτηματολόγια. Η διδασκαλία εστιάστηκε στη μελέτη: 1. των αδρανειακών και μη αδρανειακών συστημάτων αναφοράς, 2. της σχετικής κίνησης (μετασχηματισμός ταχυτήτων), 3. των αδρανειακών δυνάμεων - ψευδοδυνάμεων (φυγόκεντρος, Coriolis) 4. του ρόλου της τριβής στη σχετική περιστροφική κίνηση σώματος (για αδρανειακό και μη αδρανειακό παρατηρητή). Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι η διδασκαλία βοήθησε τους φοιτητές να κατανοήσουν τη σχετική κίνηση, να υπολογίζουν σχετικές ταχύτητες, να αντιληφθούν ότι διαφορετικοί παρατηρητές ( αδρανειακός και μη αδρανειακός) όταν μελετούν το ίδιο φαινόμενο (κίνηση σώματος), καταγράφουν διαφορετικές τροχιές και διαφορετικές δυνάμεις.
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 402.08 KB |
Συνεδρία 05
Αίθουσα Ι4, Προεδρείο: Μίχας Π., Πνευματικός Δ.