Διδακτική αξιοποίηση κατασκευαστικών δεξιοτήτων των μαθητών για τη μελέτη φαινομένων μεταφοράς θερμότητας με χρήση νέων τεχνολογιών
Τσιχουρίδης Χαρίλαος1, Βαβουγιός Διονύσιος2 , και Ιωαννίδης Γεώργιος Σ.3
1: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Ε-mail: hatsihour@uth.gr
2: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, Ε-mail: dvavou@uth.gr
3: Πανεπιστήμιο Πατρών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ε-mail: gsioanni@upatras.gr
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει κατά πόσον η ενεργός εμπλοκή μαθητών επαγγελματικών λυκείων στην κατασκευή μιας πειραματικής διάταξης, που χρησιμοποιεί αισθητήρες, σε συνδυασμό με κατάλληλο λογισμικό και ο πειραματισμός με αυτήν, βελτιώνει την κατανόησή τους σχετικά με τα φαινόμενα μεταφοράς θερμότητας, έναντι των μαθητών που απλώς πειραματίζονται με την ίδια διάταξη. Στην έρευνα συμμετείχαν 122 μαθητές του μηχανολογικού τομέα επαγγελματικού λυκείου, οι οποίοι διαχωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την πειραματική ομάδα (64 μαθητές) και την ομάδα ελέγχου (58 μαθητές). Η πειραματική ομάδα μαθητών συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην κατασκευή τμημάτων της πειραματικής διάταξης. Και οι δυό ομάδες χρησιμοποίησαν στην συνέχεια την διάταξη αυτή. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσα από ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε, ότι οι μαθητές της πειραματικής ομάδας είχαν μεγαλύτερα ποσοστά σωστών ή μερικώς σωστών απαντήσεων από τους άλλους μαθητές στα ερωτήματα του ερωτηματολογίου που σχετίζονται άμεσα με τις κατασκευές τους, ενώ στα υπόλοιπα δεν διαπιστώθηκε αξιοσημείωτη διαφορά
Attachment | Size |
---|---|
Αρχείο σε μορφή PDF | 399.47 KB |
Συνεδρία 12
Αίθουσα Ι1, Προεδρείο: Ιωαννίδης Γ., Παπαδοπούλου Β., Χατζηεφραιμίδης Ε.